Особливості нарахування і виплати роялті висвітлила Анна Кравчук, партнер ПЮА «Синергія», лектор LHS

- 07.10.2019 13:52
- Новини
Модуль «Монетизація інтелектуальної власності» блоку «Комерційний оборот об’єктів інтелектуальної власності» Школи інтелектуальної власності Legal High School продовжує роботу. Про особливості нарахування і виплати роялті говорила Анна Кравчук, партнер ПЮА «Синергія», патентний повірений України. Перше, що треба зробити, приступаючи до нарахування або виплати роялті, це прорахувати бізнес-ризики. Також необхідно постійно «тримати в умі» такі податки, як ПДВ (20%), податок на прибуток (18%), податок з доходів фізичних осіб (18%), військовий збір (1,5%) і так званий податок на репатріацію (податок з доходів, які отримує нерезидент в Україні), єдиний соціальний внесок.
Пані Кравчук акцентувала увагу на податкових доктринах, що застосовуються в податкових спорах: розумна обережність платника податків, реальність господарської операції, ділова мета і превалювання суті над формою.
Роялті — це ліцензійний платіж у вигляді сум, оплачуваних періодично, залежно від обсягів виробництва або реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) з використанням об’єкта інтелектуальної власності. «А чи буде одноразовий платіж підпадати під інститут роялті?», — поставила запитання Анна Кравчук. І як приклад навела випадок, коли податковий орган вважав, що не повинен, але платнику податків у судовому порядку вдалося довести зворотне. В одному з рішень (постанова Дніпропетровського апеляційного суду від 29 травня 2018 року, справа №811/1072/16) суд апеляційної інстанції зазначив, що аналіз законодавства свідчить про те, що відмінність між роялті та паушальним (одноразовим) платежем у розумінні Стандарту полягає тільки у формі оплати. У розумінні Податкового кодексу України для визначення терміна «роялті» не має значення форма плати (строки), оскільки ним є будь-який платіж.
Чи можна укласти ліцензійний договір, якщо торгова марка не зареєстрована? «Ми можемо укласти будь-який договір, не заборонений законодавством. Однак з точки зору податкових наслідків такий платіж не буде вважатися роялі, оскільки роялі можна сплачувати тільки за зареєстровану торгову марку», — відзначила Анна Кравчук.
Другу частину лекції спікер присвятила різним моделям нарахування і виплати роялті, проілюструвавши їх прикладами із судової практики.