Вікторія Єсауленко: «Когнітивний інтелект допоможе знайти роботу, емоційний — збудувати кар’єру»

- 08.02.2021 13:35
- Новини
5 лютого 2021 року в Legal High School відбувся майстер-клас Вікторії Єсауленко, директора з маркетингу Asters, присвячений темі емоційного інтелекту в юридичному бізнесі. У ході майстер-класу спікер розповіла про те, що таке емоційний інтелект і як він може бути корисним у професійній діяльності, яку роль він відіграє для особистісного зростання, а також дала поради, яким чином підвищити рівень власного емоційного інтелекту.
Вікторія Єсауленко підкреслила: емоцією керувати не можна, адже це натуральна реакція організму на зовнішній або внутрішній подразник. Мозок людини — це своєрідна terra incognita, проте певні знання дають змогу краще пізнати і відстежити пов’язані з ним процеси. Мозок — це унікальний конструкт, який складається з тваринного мозку, що відповідає за виживання, лімбічної системи, яка, у свою чергу, відповідає за емоцію, а також неокортекса, чиє завдання — відповідати за мислення. Процеси відбуваються за схемою: загроза — емоція — думка — реакція. Це дає змогу зробити висновок, що керувати емоцією не можна, а от реакцією — можна. Та чи інша реакція залежить від типу характеру людини, її інтровертивності або, навпаки, екстравертивності та багатьох інших факторів.
Емоції відіграють важливу роль і несуть у собі інформативну, регуляторну та комунікативну функції. Завдання емоційного інтелекту — скорочувати емоції, які впливають на людину негативно, і максимально подовжувити ті, що є джерелом позитиву. Відомо, що емоції можна виражати невербально та дієво, проте Вікторія Єсауленко рекомендує задіювати вербаліку і говорити про свої відчуття та почуття.
Спікер упевнена, що якщо когнітивний інтелект стає в нагоді, коли є мета знайти роботу, то емоційний допоможе збудувати кар’єру. Окрім цього, емоційний інтелект сприяє розвитку інтуїції. Деніел Гоуман визначає п’ять складових емоційного інтелекту: це — свідомість (на рівні тіла, внутрішнього світу), контроль, мотивація, емпатія та соціалізація.
Кар’єра юриста базується на професіоналізмі і навичках. Саме в парадигму soft skills для юриста можна включити технічну та граматичну грамотність, онлайн/офлайн бізнес-етику, вміння писати «людською мовою», виступати перед аудиторією, мати навички нетворкінгу, здатність адаптуватися та навчатися новому, критичне мислення, володіти харизмою лідера, однак домінантним усе ж залишається емоційний інтелект.
Вікторія Єсауленко вважає, що емоційний інтелект не передбачає маніпуляцій, окрім хіба що з власною свідомістю, і закликає шукати позитив у всьому. «Емоційний інтелект повинен коригувати, яка думка виникає після того, як з’явилася певна емоція», — підкреслила спікер.
Є декілька способів взаємодії з емоціями. Так, наприклад, ескейпізм передбачає бажання вийти з емоції, прийом «каналізації» знаменує злив емоції через інші канали комунікації, тоді як редукція — це зменшення емоції. Редукцію можна практикувати за допомогою медитацій.
Вікторія Єсауленко наголосила: «Емоція — це енергія, яку не можна придушувати. Якщо у вас стрес, постарайтеся його зняти, наприклад, за допомогою прийому «каналізації».
Навичка соціалізації необхідна для того, щоб налагоджувати нетворкінг. Проте в професійній діяльності дуже важливо навчитися етично говорити «ні».
У ході майстер-класу пані Єсауленко поділилася історіями з власного життя та дала професійні рекомендації. Серед них — поради зробити зворотний зв’язок системним у роботі, використовувати нематеріальні засоби нагороджувати і виділяти співробітника, делегувати, підвищувати коефіцієнт різноманітності роботи, а також розповідати співробітникам про їхній вклад у спільну справу і таким чином підвищувати їхню значимість.
Вікторія Єсауленко впевнена, що не потрібно порівнювати себе ні з ким іншим. Необхідно розуміти і чітко відстежувати сходинки розвитку власного емоційного інтелекту. Тоді як когнітивний інтелект включає мислення, ерудицію, здатність аналізувати, найкраще він розвивається в юності, а емоційний інтелект можна і варто розвивати у свідомому віці.