Антон Коваль проаналізував механізми визнання торговельної марки добре відомою

Блок «Торговельні марки» LHS триває. З лекцією про визнання торговельної марки добре відомою та про відповідні стандарти доказування у цих справах виступив Антон Коваль, партнер АО «Дубинський і Ошарова», адвокат, патентний повірений України, доктор філософії у галузі права.

Згідно із загальнодоступною базою даних ДП «Укрпатент» «Відомості про добре відомі знаки» на сьогодні всього в Україні були визнані добре відомими 195 торговельних марок. З них 50 були визнані добре відомими у судовому порядку. Це 26% від усіх добре відомих торговельних марок. Інші 145 торговельних марок (74%) були визнані добре відомими в адміністративному порядку в Апеляційній палаті. При цьому особистий внесок лектора складає визнання загалом 19 торговельних марок добре відомими в Україні, що надає чудову можливість поділитися власним досвідом у таких справах.

Антон Коваль підкреслив, що є шість факторів, які доцільно розглядати при визначенні того, чи є торговельна марка добре відомою в Україні. Серед них — ступінь відомості чи визнання торговельної марки у відповідному секторі суспільства; тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання торговельної марки; тривалість, обсяг та географічний район будь-якого просування торговельної марки; тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій торговельної марки; свідчення успішного відстоювання прав на торговельну марку; цінність, що асоціюється зі торговельною маркою.

Лектор наголосив, що чим більше факторів буде доведено, тим «сильніше» буде позитивне рішення про визнання торговельної марки добре відомою. Незважаючи на те, що з точки зору законодавства мінімальна кількість таких факторів не визначена, Антон Коваль порадив докладати максимум зусиль задля доведення відповідності торговельної марки всім цим факторам. У цьому зв’язку особлива увага має приділятися заявленій даті доброї відомості торговельної марки, адже саме від неї починає діяти правова охорона, та чіткому переліку товарів і послуг, для яких торговельна марка є добре відомою. Це є надзвичайно важливим, адже не слід унеможливлювати подальше оскарження доброї відомості торговельної марки у суді зі сторони можливих порушників прав, недобросовісних конкурентів, інших осіб, яким «не подобається» торговельна марка.

Так, відомість торговельної марки в певному колі споживачів може підтверджуватися результатами опитування з питання доброї відомості торговельної марки в Україні, проведеного дослідницькою організацією, яка спеціалізується в галузі проведення соціологічних або маркетингових досліджень. Використання або просування торговельної марки може підтверджуватися відомостями про використання торговельної марки в рекламі, комерційне використання торговельної марки в мережі інтернет, заходи щодо просування торговельної марки.

Підсумовуючи, лектор зробив категоричний висновок про те, що належне доказування доброї відомості торговельної марки надає змогу отримати не лише успішне, але й справді «сильне» рішення про визнання торговельної марки добре відомою, яке потім ніхто не зміг би поставити під сумнів.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів та адвокатів

Кошик