Тетяна Харебава розповіла про вплив діджиталізації на сферу інтелектуальної власності
- 31.10.2018 01:02
- Новини
Що таке процес діджиталізації та як він впливає на сферу інтелектуальної власності? Саме цьому питанню було присвячено лекцію керівника юридичного департаменту Sport Labs Group Тетяни Харебави в рамках модуля «Право інтелектуальної власності у цифровій економіці» Legal High School.
На початку лекції спікер уточнила, що ж треба розуміти під терміном «діджиталізація». За її словами, ресурс «Вікіпедія» ототожнює поняття «діджитизація» та «діджиталізація» і вказує на те, що це процес перетворення інформації на цифрову, тобто на інформацію, яка може зчитуватися комп’ютером. У той же час ресурс coresystems розрізняє поняття «діджитизація», «діджиталізація» та «діджитал-трансформація». За словами спікера, наведене розмежування є більш доречним. Так, діджитизація — це перший крок перекладу інформації в цифровий вигляд. «А діджиталізація — це процес, коли ми певні обсяги цифрової інформації за допомогою програмного забезпечення спрощуємо, систематизуємо, аналізуємо і змушуємо працювати на себе. Наприклад, це система білінгу робочого часу або «CRM-система», — підкреслила лектор. У свою чергу, діджитал-трансформація — це створення нових моделей бізнесу завдяки діджитизації та діджиталізації. Такими формами бізнесу є соціальні мережі, Market place, пошукові системи, віртуальна реальність, штучний інтелект, технології Big dataта Internet of Things.
Також лектор розповіла про засоби просування бізнесу в інтернеті та питання, пов’язані із захистом інтелектуальної власності. Зокрема, одним із таких засобів є використання meta-tags — невидимої для користувачів інформації у формі одного або декількох слів, розміщених у змісті сайту, що дає змогу займати перші позиції серед результатів пошукових систем. Основними порушеннями є використання репутації та впізнаваності відомих компаній. Спікер навела приклади судових справ щодо використання meta-tags:
— «Road Tech Computer Systems Limited v Mandata (Management and Data Services) Limited», в якій суд встановив, що використання Mandata ТМ Road Tech Computer Systems Limited «Road Runner» у meta-tags є порушенням прав інтелектуальної власності з боку Mandata;
— у справі «Reed Executive plc v Reed Business Information» було встановлено, що використання Reed Business Information видозміненою ТМ Reed Executive plc «Reed» + Elsevier у мета-тегах є порушенням прав інтелектуальної власності з боку Reed Business Information;
— у справі «Emmanuel Odin v Sarl le Ludion» судді встановили, що використання «Odin» як ключового слова на веб-сторінці «www.leludion» вихідного сайту .com є рекламою за рахунок Sarl le Ludion, тому призводить до заподіяння шкоди і відповідно порушує права інтелектуальної власності.
Засобом просування бізнесу є використання платних онлайн-рекламних сервісів. За словами лектора, основними порушеннями при користуванні такими сервісами є використання найменувань відомих торгових марок у «ключових словах».
Також Тетяна Харебава розповіла про такі засоби просування бізнесу, як використання банерної реклами, гіперпосилань, Framing, і про кейси щодо порушення прав інтелектуальної власності у зв’язку з їх використанням.