Тетяна Харебава розповіла про вплив діджиталізації на сферу інтелектуальної власності

Що таке процес діджиталізації та як він впливає на сферу інтелектуальної власності? Саме цьому питанню було присвячено лекцію керівника юридичного департаменту Sport Labs Group Тетяни Харебави в рамках модуля «Право інтелектуальної власності у цифровій економіці» Legal High School.

На початку лекції спікер уточнила, що ж треба розуміти під терміном «діджиталізація». За її словами, ресурс «Вікіпедія» ототожнює поняття «діджитизація» та «діджиталізація» і вказує на те, що це процес перетворення інформації на цифрову, тобто на інформацію, яка може зчитуватися комп’ютером. У той же час ресурс coresystems розрізняє поняття «діджитизація», «діджиталізація» та «діджитал-трансформація». За словами спікера, наведене розмежування є більш доречним. Так, діджитизація — це перший крок перекладу інформації в цифровий вигляд. «А діджиталізація — це процес, коли ми певні обсяги цифрової інформації за допомогою програмного забезпечення спрощуємо, систематизуємо, аналізуємо і змушуємо працювати на себе. Наприклад, це система білінгу робочого часу або «CRM-система», — підкреслила лектор. У свою чергу, діджитал-трансформація — це створення нових моделей бізнесу завдяки діджитизації та діджиталізації. Такими формами бізнесу є соціальні мережі, Market place, пошукові системи, віртуальна реальність, штучний інтелект, технології Big dataта Internet of Things.

Також лектор розповіла про засоби просування бізнесу в інтернеті та питання, пов’язані із захистом інтелектуальної власності. Зокрема, одним із таких засобів є використання meta-tags — невидимої для користувачів інформації у формі одного або декількох слів, розміщених у змісті сайту, що дає змогу займати перші позиції серед результатів пошукових систем. Основними порушеннями є використання репутації та впізнаваності відомих компаній. Спікер навела приклади судових справ щодо використання meta-tags:

— «Road Tech Computer Systems Limited v Mandata (Management and Data Services) Limited», в якій суд встановив, що використання Mandata ТМ Road Tech Computer Systems Limited «Road Runner» у meta-tags є порушенням прав інтелектуальної власності з боку Mandata;

— у справі «Reed Executive plc v Reed Business Information» було встановлено, що використання Reed Business Information видозміненою ТМ Reed Executive plc «Reed» + Elsevier у мета-тегах є порушенням прав інтелектуальної власності з боку Reed Business Information;

— у справі «Emmanuel Odin v Sarl le Ludion» судді встановили, що використання «Odin» як ключового слова на веб-сторінці «www.leludion» вихідного сайту .com є рекламою за рахунок Sarl le Ludion, тому призводить до заподіяння шкоди і відповідно порушує права інтелектуальної власності.

Засобом просування бізнесу є використання платних онлайн-рекламних сервісів. За словами лектора, основними порушеннями при користуванні такими сервісами є використання найменувань відомих торгових марок у «ключових словах».

Також Тетяна Харебава розповіла про такі засоби просування бізнесу, як використання банерної реклами, гіперпосилань, Framing, і про кейси щодо порушення прав інтелектуальної власності у зв’язку з їх використанням.

МЕНЮ

LegalHighSchool – Вища школа для юристів і адвокатів